Thursday, January 28, 2016

"ေမေမရဲ႕ ၈ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာျခင္း"

"ေမေမရဲ႕ ၈ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာျခင္း"
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

(အေမမ်ားေန႕အတြက္ အမွတ္တရပါ။)

ကၽြန္ေတာ္ ငယ္စဥ္ဘ၀ေလးကတည္းက ေမေမဟာ
ကၽြန္ေတာ့္ကို ညာေျပာခဲ႕ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕မိသားစုက ဆင္းရဲပါတယ္။
တစ္ခါတစ္ေလဆို စားစရာေတာင္ လံုလံုေလာက္ေလာက္
မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ႕ စားစရာေလးမ်ား ရလာျပီဆိုရင္ ေမေမက
သူ႕ေ၀စုထဲကေန ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြဲေပးပါတယ္။
သူ႕ပန္ကန္ ေလးထဲကေန ကၽြန္ေတာ႕ ပန္းကန္ထဲကို
ေျပာင္းထည္႕ေပးရင္းနဲ႕
"သားေလးစားလိုက္ေနာ္.. ေမေမ သိပ္မဆာလို႕ပါ”
ဒါကကၽြန္ေတာ႕ေမေမရဲ႕ ပထမဆံုး လိမ္ညာျခင္းပါ။

ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္း အရြယ္ရလာေတာ့
ရတဲ႕ အခ်ိန္ေလးေတြမွာ ေမေမဟာ အိမ္နားက ျမစ္ထဲကို သြားျပီးငါးမွ်ားေလ႕ရွိပါတယ္။ ေမေမက ငါးရလာရင္ ကၽြန္ေတာ္ အဟာရျဖစ္ေအာင္ ေကၽြးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႕ ငါးမွ်ားျခင္းသာ
ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႕ ေမေမက ငါး၂ေကာင္ ဖမ္းမိလာတယ္။
ရလာတဲ႕ ငါး၂ေကာင္ကို ဆြပ္ျပဳတ္ လုပ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီ ငါးဆြပ္ျပဳတ္ကို မိန္ရည္ရွက္ရည္ေသာက္ရင္း
အသားေတြကို စားေနတုန္း ေမေမက ေဘးကေန ထိုင္ျပီး
ကၽြန္ေတာ္ စားလို႕ က်န္တဲ႕ ပန္းကန္ထဲက အရိုးမွာ ကပ္ေနတဲ့
အသားစေလးေတြကို စားေနပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ေမေမ႕ကို ၾကည္႕ျပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားမိတယ္။
ဒါေၾကာင္႕ က်န္ေနေသးတဲ႕ ငါး တစ္ေကာင္ကို ေမေမ့ကို
ေပးလိုက္ေတာ႕ ေမေမက ခ်က္ျခင္းဘဲ ျငင္းတယ္။
“သားဘဲ စားပါကြယ္ ေမေမက ငါးမွမၾကိဳက္တာ"
ဒါက ေမေမရဲ႕ ၂ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာျခင္း။

တစ္ေျဖးေျဖးနဲ ကၽြန္ေတာ္႔ေက်ာင္းစရိတ္က ၾကီးလာတယ္။
ေမေမက အပို၀င္ေငြ ရေအာင္ဆိုျပီး မီးျခစ္စက္ရံုကေန မီးျခစ္ဘူးခြံအေဟာင္းေတြ ေတာင္းယူလာတယ္။
အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ႕ မီးျခစ္ဆံအသစ္ေလးေတြ ျပန္ျဖည့္ျပီး
ေစ်းထဲမွာျပန္ေရာင္းပါတယ္။ အဲဒီက ရတဲ့ ေငြကေလးနဲ႕
အိမ္အတြက္ လိုအပ္တာေလးေတြ ျဖည့္ဆည္းရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္႕ ေက်ာင္းစရိတ္ ထဲ ထည္႕ရပါတယ္။
ခ်မ္းေအးလြန္းတဲ့ ေဆာင္းည တစ္ညမွာ
ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေရးႏိုးလာေတာ႕ ေမေမဟာ
ဖေယာင္းတိုင္ မီးကေလးနဲ႕ မီးျခစ္ဆံေတြ ျဖည္႕ေနတုန္းဘဲ
ရွိေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က
“ေမေမ အိပ္ေတာ႕ေလ.. ညနက္ေနျပီ.. မနက္က်မွ
ဆက္လုပ္လို႕ ရသားနဲ႕..”
ေမေမက ျပံဳးျပီး ျပန္ေျပာပါတယ္ ...
“သားေလးသာ သြားအိပ္ပါကြယ္ .. ေမေမက မအိပ္ခ်င္ေသးပါဘူး”
ဒါက ေမေမရဲ႕ ၃ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာျခင္းပါ။

ကၽြန္ေတာ္ အတန္းတင္စာေမးပြဲေျဖမဲ႕ေန႔
ေမေမကလဲ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕အတူ ေက်ာင္းကိုလိုက္လာတယ္။
ေက်ာင္းအျပင္ဘက္ ေနပူက်ဲက်ဲၾကီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္
စာေမးပြဲေျဖတာကို ေမေမက ထိုင္ေစာင္႕ေနတယ္။
စာေမးပြဲျပီး ေခါင္းေလာင္းထိုးေတာ့ ေမေမ့ဆီ
ကၽြန္ေတာ္ေျပးသြားတယ္။
ေမေမက ကၽြန္ေတာ္႕ကို ဆီးဖက္လိုက္ျပီး ဓာတ္ဗူးထဲမွာ
ထည္႕လာတဲ့ လၻက္ရည္ကို ခြက္ထဲ ငွဲ႕ျပီး ကၽြန္ေတာ္ေသာက္ဖို႕
ေပးတယ္။ ေမေမရဲ႕ လၻက္ရည္က ေမေမရဲ႕ ေမတၱာေလာက္
မခ်ိဳဘူးဆိုတာကၽြန္ေတာ္ ေျပာရဲပါတယ္ဗ်ာ။
ေနပူထဲရပ္ေနလို႕ ေခၽြးေတြထြက္ေနတဲ႕ ေမေမ႕ကိုၾကည္႕ျပီး
ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ လၻက္ရည္ခြက္ကို ေမေမ႕ကို ကမ္းေပးလိုက္ျပီး အတူတူ ေသာက္ဖို႕ ေျပာေတာ့ ေမေမက “သားဘဲ ေသာက္စမ္းပါသားရယ္.. ေမေမက ေရမငတ္ပါဘူး”
ဒါက ေမေမရဲ႕ ၄ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာမႈ။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေဖဆံုးသြားေတာ့ ေမေမတစ္ေယာက္တည္း
ဖခင္ေနရာကေရာ အေမေနရာကေနပါ အိမ္တာ၀န္ထမ္းရပါ
ေတာ႕တယ္။ ေမေမ႕အရင္ အလုပ္ေဟာင္းကိုဘဲဆက္လုပ္တယ္။
ေမေမတစ္ေယာက္တည္း ရုန္းကန္ေနရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တိုု႕
စား၀တ္ေနေရးက ပိုျပီး က်ပ္တည္းလာတယ္။
ငတ္လုနီးပါး ျဖစ္လာတယ္။ အေျခအေနက ပိုပိုျပီး ဆိုးဆိုးလာတယ္။
အဲဒီေတာ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အိမ္နားမွာေနတဲ့
သေဘာေကာင္းတဲ႕ ဦးေလးၾကီးတစ္ေယာက္က
မၾကာခန ေရာက္ေရာက္လာျပီး
ကၽြန္ေတာ္တို႕အိမ္ရဲ႕ ျပႆနာ ၾကီးၾကီးေသးေသး မွန္သမွ် အကုန္
သူဘဲ ေျဖရွင္းေပးပါတယ္။ ဒါေတြကို ျမင္တဲ့ အိမ္နီးခ်င္းေတြက
ေမေမ႕ကို အိမ္ေထာင္ ထပ္ျပဳဖို႕ အၾကံေပးၾကတယ္။
တိုက္တြန္းၾကတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ေမေမက တြင္တြင္ျငင္းတယ္။
“ကၽြန္မ အိမ္ေထာင္ေရးကို စိတ္မ၀င္စားေတာ႕ပါဘူး။
အခ်စ္ဆိုတာလဲ ကၽြန္မအတြက္ မလိုအပ္ေတာ႕ပါဘူး”
ဒါက ေမေမရဲ႕ ၅ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာျခင္းပါ။

ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းေတြျပီးလို႕ တစ္ျမိဳ႕တစ္ရြာမွာ အလုပ္ရေတာ့
ေမေမ႕ကို အနားေပးဖို႕အခ်ိန္ေရာက္ျပီ။
ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လုပ္ေကၽြးဖို႕ အခ်ိန္ဘဲဆိုျပီး ေမေမ႕ကို
အလုပ္မလုပ္ေတာ့ဖို႕ေျပာေပမဲ့ ေမေမက
မနက္တိုင္း ေစ်းထဲမွာ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ေလးေတြ ေရာင္းတုန္းဘဲ။
ကၽြန္ေတာ္က အေမသံုးဖို႕ဆိုျပီး ေငြေတြ ပို႔ေပးရင္ ဘယ္ေတာ့မဆို
ေမေမက ကၽြန္ေတာ္႕ကို ျပန္ပို႕ေပးတယ္။
“ေမေမ႕မွာ ေငြေတြ သံုးဖို႕ ရွိပါေသးတယ္ သားရယ္
အေမ ေငြမလိုပါဘူး”
ဒါက ေမေမ႕ရဲ႕ ၆ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာျခင္းပါ။

ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ႕ အေမရိကား ေကာ္ပိုေရးရွင္းရဲ႕
အေထာက္အပံ႔နဲ႕ မာစတာဒီဂရီ ရဖို႕အခ်ိန္ပိုင္း ေက်ာင္းတက္ပါတယ္။
မာစတာဘြဲ႕ ရျပီးသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လစာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တိုးလာေတာ႕ ေမေမ့ကို ေခၚဖို႕ ကၽြန္ေတာ္ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။
လူေနမႈ အဆင္႕အတန္း ျမင့္ျမင္႕နဲ႕ ေမေမ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ ထားခ်င္
ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ေမေမက ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ရွဳပ္မွာ
ကရိကထ မ်ားမွာကို မလိုလားတဲ႕အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေခၚတာကို
ျငင္းပါတယ္။
“ေမေမ မလာေတာ႕ ပါဘူးသားရယ္ .. ေမေမက သား အခု
ေရာက္ေနတဲ႕ အဆင္႕အတန္းျမင့္တဲ႕
အသိုင္းအ၀ိုင္း မ်ိဳးမွာ ေနသားမက်ပါဘူး
ေမေမေပ်ာ္မွာ မဟုတ္ပါဘူးကြယ္”
ေမေမရဲ႕ ၇ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာျခင္းပါ။

ေမေမ အသက္အရြယ္ ေတာ္ေတာ္ရလာေတာ႕ ကင္ဆာေၾကာင့္
ေဆးရုံမွာ ေရာက္ေနျပီ။ကၽြန္ေတာ္ ၾကားၾကားခ်င္းဘဲ ပင္လယ္ကို ျဖတ္ျပီး ေမေမ႕ကို ေတြ႔ဖို႕အိမ္ကို ျပန္လာခဲ႕တယ္။
ေမေမက ေရာဂါရဲ႕ ႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ ခြဲစိတ္ကုသမႈ ခံထားရတယ္။
အိပ္ရာေပၚကေန မထႏိုင္ ေတာ႕ဘူး။
ကၽြန္ေတာ့္ကိုေတြ႕ေတာ႕ ေမေမက ျပံဳးျပဖို႕ ၾကိဳးစားတယ္။
ပိန္လီွျပီး အားနည္းေဖ်ာ႕ေတာ့ ေနတဲ႕ ေမေမရဲ႕ ရုပ္က
ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ေမေမ႕ရဲ႕ ရုပ္နဲ႕ ဘယ္လိုမွကို
မတူေတာ႕ဘူး။ ေမေမ႕ကို ၾကည္႕ျပီး ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထိခိုက္မိတယ္။
မ်က္ရည္ေတြ အလိုလို က်လာတယ္။ ေမေမက ေလသံယဲ႕ယဲ႕ေလးနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္႕ကို ေျပာတယ္။
“မငိုပါနဲ႕ သားရယ္ ေမေမ မနာပါဘူး .. ေမေမ ေနေကာင္းပါတယ္”
ဒါကေတာ့ ေမေမရဲ႕ ၈ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာျခင္းပါ။

၈ၾကိမ္ေျမာက္ လိမ္ညာျပီးတဲ႕ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္႕ေမေမ
ဆံုးသြားခဲ႕ပါတယ္။ ေမေမရဲ႕ လိမ္ညာျခင္းကို ဘယ္ေလာက္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လိုခ်င္ ျပန္ၾကားခ်င္ေပမဲ့ ျပန္မရႏိုင္ေတာ႕ပါဘူးဗ်ာ။

******

ဒီဇာတ္လမ္းေလး ဖတ္ျပီးေတာ့ သားသမီးေတြအေပၚထားတဲ့
အေမေတြရဲ႕ စုန္ေရေမတၱာေလးကို နက္နက္နဲနဲ
သေဘာ ေပါက္မိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ အေမေတြ ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေပၚမွာ
ခုလို မုသား ျဖဴျဖဴေလးေတြနဲ႕ လိမ္ညာခဲ႕ၾက ဖူးပါတယ္ေနာ္။
သားသမီးေတြကို ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ လိမ္ညာတဲ႕ အတြက္
အေမေတြရဲ႕ မုသားက အင္မတန္မွ ေလးစားထိုက္တဲ႕ ၊
ကိုယ္က်ိဳးမပါတဲ႕ အျဖဴေရာင္ မုသားေတြပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ အေမေတြရဲ႕ မုသားေတြနဲ႕
အခါခါ ၾကံဳခဲ႕ၾက ဖူးပါလိမ္႕မယ္။
သားသမီးေတြဘက္ကေရာ ...
အေမေတြရဲ႕ အျဖဴေရာင္ မုသားေလးေတြအတြက္
ဘာေတြမ်ား ျပန္ေပးဆပ္ႏိုင္ၾကျပီလဲ ...
ေပးဆပ္ဖို႕ ၾကိဳးစားၾကျပီလဲ ... ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေမေတြရဲ႕
မုသားေလးေတြ ဒီေလာက ကမၻာၾကီးကေန မေပ်ာက္ကြယ္ခင္မွာ အခ်ိန္မွီေလး ျပန္လည္ ေပးဆပ္ႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစား ၾကပါစို႕လား .... ။

*************************

“သည္ကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ေနသမွ်
ေနာင္တစ္ေန႔ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းႏုိင္သမွ်
အားလုံးပင္
အေမ ေက်းဇူးခ်ည္း ျဖစ္သည္။”

All that I am,
or hope to be,
I owe to my angel mother.

(Abraham Lincoln)

credit to ... phonemaung & brainyquote

No comments:

Post a Comment